Kezdőlap » Hungaroring
Hungaroring
Klasszikus. Ez az a jelző, amelyet az utóbbi években megkapott vagy inkább kiérdemelt a Hungaroring.
Az idestova három és fél évtizede felépített pálya akkoriban azért számított kuriózumnak, mert az első volt a vasfüggöny mögött, ma pedig azért, mert a második azon pályák sorában, amelyek folyamatosan szerepelnek az F1-es versenynaptárban.
A Tanpálya Vezetéstechnikai centrumban pedig bárki próbára teheti a saját és autója képességeit.
- Nyitvatartás
2024. február 1-től március 15-ig technikai szünetet tartunk, mely alatt épülünk, szépülünk, hogy újult erővel nyissuk meg kapunkat és fogadjuk visszatérő és új vendégeinket a 2024-es szezonban.
- Jegyárak
…………………….
Leírás
Talán hihetetlen, de a Hungaroringen 2023-ban már a 38. Magyar Nagydíjat tartották meg – s ilyenkor talán megengedhető némi nosztalgiázás. Felidézhetjük Nelson Piquet győzelmét – amelyet az első versenyen, háromszázezer (!) néző előtt aratott. Emlékezhetünk arra, hogy Nigel Mansell (aki mindig nálunk ünnepelte a születésnapját, és ennek apropóján egyszer egy Skála nevű lovat kapott ajándékba) vezető pozícióból elveszítette a kerékanyáját – és a versenyt (1987). Feleleveníthetjük Damon Hill óriási balszerencséjét („Hová tűnt Damon Hill?!”), amellyel az utolsó körben technikai hiba miatt csúszott ki a kezéből a győzelem (1997), vagy éppen Alain Prost és Ayrton Senna nagy csatáit. Jenson Button esőben aratott diadala (az volt neki az első) ugyanúgy hozzátartozik a pálya és a sportág történetéhez, mint Michael Schumacher négy, vagy éppen Lewis Hamilton nyolc magyar futamgyőzelme – amivel a brit a csúcstartó.
Ma már történelem, de annak idején nagy tettnek számított (s alig akad hasonló példa a nagyvilágban), hogy a Hungaroringet rekordidő, nyolc hónap alatt építették fel, ennek köszönhető, hogy 1986. augusztus 10-én megrendezték az 1. Magyar Nagydíjat.
A pályát ezután kétszer építették át – először 1989-ben (a hármas sikánt kivették a pályavonalból), majd pedig 2003-ban. Utóbbi már nagyobb változtatás volt: meghosszabbították a célegyenest, változott az egyes, a 12-es és a 14-eskanyar. A pálya hossza eredetileg 4014 méter volt, majd 3975-re csökkent, s több mint 15 éve már 4381 méteres pályán száguldanak a világ legjobb autóversenyzői. 2016-ban a pályacsíkot teljes hosszában újraaszfaltozták, amire nagyon nagy szükség volt. 2022-ben nagyszabású fejlesztési programba kezdett a Hungaroring (amely már a szerződés alapfeltétele is volt), amelynek első lépéseként megújul a főbejárat, felépül egy új műveleti operatív központ és egy kávézó. A második ütemben teljesen megújul a főépület és a főlelátó, a Hungaroring attól kezdve infrastruktúra szempontjából is képes lesz felvenni a versenyt a további pályákkal.
A pályánk poros, a versenyünk forró – ezt említi először, akit a magyar viadalról kérdeznek. Majd közvetlenül ezután hozzáteszi: a pilóták szempontjából ez a szezon egyik legnehezebb megméretése. Nagy kihívás nyerni a technikás, kanyargós, egyenesekben nem bővelkedő pályánkon – a jelenkor egyik legjobb versenyzőjének, Sebastian Vettelnek például 9 évre volt szüksége ahhoz, hogy 2015-ben bevegye a Hungaroringet, igaz, 2017-ben újra nyerni tudott.
A sok modern, uniformizált pálya között a Hungaroring a hagyományt képviseli – a klasszikus stílust, amely mára igenis felértékelődött. A versenyzők, a csapatok szeretnek ide jönni.
„A völgy, a miliő nagyon szép, a város közelségét pedig mindenki, de tényleg kivétel nélkül mindenki imádja” – mondja Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, akit kétszeres olimpiai bajnokként és a Magyar Olimpiai Bizottság elnökeként lenyűgöz az a profizmus, amit a csapatoktól lát. Azt mondja a Formula–1-es mezőnnyel és stábtagokkal egyértelmű és jó együtt dolgozni – egyszerűen azért, mert lehet velük haladni.
„Itt mindenki nagyon fegyelmezett, alapvetően az autósport is az. Másrészt profizmust igényel az is, hogy tudjuk, részesei vagyunk a világ egyik legnézettebb, ha nem a legnézettebb versenysorozatának, ami a pilótákat ugyanúgy kötelezi, mint a rendező országokat” – teszi hozzá Gyulay.
Bár a túraautó-világkupa, vagy éppen a kamionos Európa-bajnokság magyar versenye majdnem akkora kihívást jelentett a korábbi években, mint az F1, az immáron a 39. Magyar Nagydíjra készülő Hungaroring csapata nem csupán a pálya falain belül hasznosítja az elmúlt évtizedekben megszerzett tapasztalatát.
Visszatérve még a Magyar Nagydíjra. Mindenképp meg kell említeni, hogy a versenyünk az elmúlt évtizedekben sohasem volt veszélyben, sőt, egyszer (2002-ben) elnyerte az Év versenye díjat is, amelyet a nemzetközi szövetség év végi gáláján adtak át, 2020-ban pedig a zárt kapuk mögött megtartott hungaroringi futam televíziós közvetítése a legnézettebb volt a szezon során.
A pálya történetének szerves része, hogy a Hungaroringen első magyarként az utóbb tragikus versenybalesetben elhunyt Kesjár Csaba száguldott Formula–1-es autó volánja mögött (1987-ben tesztelte a Zakspeedet), és itt teljesítette pályafutása első Formula–1-es futamát Baumgartner Zsolt (2003 – Jordan), aki Ralph Firman balesete és sérülése után jutott hozzá a nagy lehetőséghez, és a következő évben teljes szezont futott a Minardinál.
Jelenleg nincs magyar pilóta a Formula–1-es világbajnoki sorozatban, a versenynaptárban viszont már évtizedek óta meghatározó szerepet játszik a 2032-ig élő szerződéssel bíró Magyar Nagydíj.
Ezeket is ajánljuk
Gödöllői Arbo-park, az ezerarcú erdő
Az ország legnagyobb arborétumának mottója, „az ezerarcú erdő” az erdőképek és tisztások sokszínűségére, az itt élő gazdag élővilágra is utal.
Erzsébet Park
Közel százféle örökzöld díszíti az Erzsébet királyné 1898-ban bekövetkezett, váratlan és tragikus halálát követően, 1898 novemberében létesített, a kastélyparktól közvetlenül
Veres 1 Színház, Veresegyház
Veresegyház és vonzáskörzetének színházszerető polgárai hívták életre ezt a színházat, mely már 500,000 nézőt szolgált feledhetetlen produkcióival. A színház célja
Sisi Emlékek
Erzsébet Királyné, a legendás Sisi életének szép emlékei kötődnek Gödöllőhöz: az itt töltött 2000 éjszaka, hosszú séták és lovaglás parkjaiban,
Árnyas Panzió
Szállásunk csendes és családias ékszerdoboz Gödöllő város szélén.27 szobánk klimatizált, minden kényelmi funkcióval felszerelt. Rendezvénytermünkben egész évben várjuk családi összejövetelekre,
Turisztikai Egyesület Gödöllő
- Gödöllői Királyi Kastély, Tourinform iroda
- godollo@tourinform.hu
- +36 70 550 0575 (H-P: 10.00-18.00)